کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غریب آبادی: ایران به هرگونه تجاوز یا تهدید، پاسخی قاطع و پشیمان‌کننده می‌دهد

ایسنا , 17 فروردين 1405 ساعت 11:06

معاون وزیر خارجه ایران گفت، جمهوری اسلامی ایران، مستند به ماده ۵۱ منشور ملل متحد، به هرگونه تجاوز یا تهدید قریب‌الوقوع، پاسخی قاطع، فوری و پشیمان کننده خواهد داد.


به گزارش عدل و اقتصاد،کاظم غریب آبادی، معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تهدیدهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «۱. کاربرد زور علیه تمامیت ارضی ایران، نقض آشکار ماده ۲(۴) منشور ملل متحد (ممنوعیت مطلق تهدید به زور) و مصداق تجاوز طبق قطعنامه ۳۳۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل است.
۲. تهدید به حمله به نیروگاه‌ها و پل‌ها (زیرساخت‌های غیرنظامی)، جنایت جنگی طبق ماده ۸(۲)(ب) اساسنامه رم دیوان کیفری بین المللی و پروتکل اول ژنو ۱۹۷۷ (ماده ۵۲) است.  
۳. رئیس جمهور آمریکا در قامت بالاترین مقام رسمی کشورش، علناً به ارتکاب جنایات جنگی تهدید کرده‌ است - عملی که مسئولیت کیفری فردی وی را در دیوان کیفری بین‌المللی و هر دادگاه ملی صالحه ایجاب می‌کند.
۴. جمهوری اسلامی ایران، مستند به ماده ۵۱ منشور ملل متحد، به هرگونه تجاوز یا تهدید قریب‌الوقوع، پاسخی قاطع، فوری و پشیمان کننده خواهد داد.
۵. توصیه می‌شود پیش از آنکه نام رئیس جمهور آمریکا به عنوان ابرجنایتکار جنگی در تاریخ ثبت شود، از ادامه این تهدیدات - که آثار آن صرفا به ایران محدود نخواهد بود - دست بردارد.»
پیش از این رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با انتشار پیامی به لفاظی پرداخته و ایران را به هدف قرار دادن تمام پل‌ها و نیروگاه‌ها تهدید کرد؛ تهدیدی که از منظر کارشناسان حقوقی بین‌الملل، بخشی از جرایم جنگی و قابل پیگیری است.


کد مطلب: 4856

آدرس مطلب :
https://www.adloeghtesad.ir/news/4856/غریب-آبادی-ایران-هرگونه-تجاوز-یا-تهدید-پاسخی-قاطع-پشیمان-کننده-می-دهد

عدل و اقتصاد
  https://www.adloeghtesad.ir